راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

بهترین مسیرهای پیاده روی در آفریقای جنوبی

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۸ ب.ظ

بهترین مسیرهای پیاده روی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی مسیرهای پیاده روی زیادی با منظر چشمگیر دارد که انتخاب بهترین مسیرهای پیاده روی را غیرممکن میسازد. با این وجود چند توصیه درباره ی پیاده روی در آفریقای جنوبی به شما میکنیم.

حق با شماست. این یک عنوان فردی هست و هرشخصی منطقه و مسیر پیاده روی مورد علاقه ی خودش را دارد. در ابتدا قصد داشتیم ده مسیر پیاده روی برتر در آفریقای جنوبی را معرفی کنیم ولی با وجود چنین جاهای بسیار خوبی انجام این انتخاب دشوار می نماید. نکاتی که اینجا بیان میکنیم چند پیشنهاد در رابطه با محبوبترین مسیرهای پیاده روی در آفریقای جنوبی میباشد.

همه ی ما از سطح تناسب اندام متفاوتی برخورداریم و این عامل مهمی در انتخاب یک مسیر پیاده روی هست. برخی از این راهها ممکن است خیلی دشوار باشد. آسایش و راحتی هم از اهمیت برخوردارست. طی بسیاری از این مسیرهای پیاده روی ممکن است چند روز طول بکشد. اینکه در یک اقامتگاه راحت و یا در یک اردوگاه اقامت داشته باشید و یا در یک غار طبیعی بمانید همگی به علاقه ی شخصی شما بستگی داشته و مسیر انتخابی شما را تعیین میکند. 

با این وجود اجازه ندهید نبود آرامش و راحتی شما را از این تصمیم باز دارد چراکه مناظر و تجربیات این مسیرها اغلب ارزش سختی کشیدن را دارند. توصیه می کنیم قبل از سفر به این مکان های گردشگری صفحات قیمت بلیط هواپیما، بلیط هواپیما لحظه آخری و همچنین بلیط هواپیما ارزان در کی سفر را بررسی نمایید تا بتوانید با کمترین هزینه به این مقاصد سفر کنید. نکته ی دیگری که در انتخاب مسیر بایستی بدان توجه داشته باشید وقت سال است. مناظر احتمالا در فصل بهار بهتر هستند و مسیرها بویژه در دراکنبرگ در زمستان ممکن است بخاطر برف بسته باشند.

مسیر پیاده روی آتر

تاکنون محبوبترین و مشهورترین مسیر پیاده روی آفریقای جنوبی مسیر آتر هست که از راه پارک ملی تسیتسیکاما در مسیر باغ میگذرد. این راه از ساحل مگذرد و یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در جهان هستند.

این مسیر از دهانه ی رود استورمز در شرق تا دره ی طبییعت در غرب ادامه دارد و از میان برخی از باکرترین جنگلهای میان کوهی آفریقا میگذرند. این راه نام خود را از کیپ کلالس آتر گرفته است. طول این راه ۴۲ کیلومتر است و پیمودن آن ۵ روز طول میکشد. بخاطر محبوبیت این راه پیاده روی بایستی یک سال قبلتر رزرو شود. اسکان در کلبه های کنار راهی که ۱۲ نفر گنجایش دارند انجام میشود.

مسیر پیاده روی میراث آمفی تئاتر

مسیر پیاده روی میراث آمفی تئاتر یک راه دشوار در پارک اوخاهلامبا دراکنبرگ شمالی است که شما را به بالای دومین آبشار بلند دنیا یعنی آبشارهای توگلا میبرد. این آبشار مناظر چشمگیری داشته و این امکان را برای شما فراهم میاورد تا به بام دنیا در لبه ی لسوتو بروید. این پیاده روی فقط برای مسافران باتجربه توصیه میشود چراکه باید ۱۲۰۰ متر (۲/۱) کیلومتر تا بالای آمفی تئاتر که یک صخره ی بزرگ در یکی از خاص ترین قله های دراکنبرگ هست. طول مسیر پیاده روی ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر بوده و سه روز بطول می انجامد.

پیاده روی در این مسیر چندین منظره از تنوع مناظر دراکنبرگ را به جلوی چشمان مسافران می آورد. زمینهای سبز و جنگلهای چوب زرد و امکان دیدن حیات وحش گوناگون از جمله گاو کوهی و گوزن کوهی از جمله مناظر زیبای این مسیر میباشد. این راه چند تا از نردبانهای زنجیره ای مشهور را در خود جای داده است. این نردبانها امکان صعود به بالای پرتگاه را فراهم میاورد. اسکان در چادرهای راحت اردویی و کلبه ها صورت میگیرد ولی برای کسانی که میخواهند کمی سختی بکشند و واقعا طبیعت را تجربه کنند راهنماها میتوانند یک مسیر جایگزین را هماهنگ کنند تا بتوانند در غار بخوابند.

مسیر صید نهنگ دو هوپ

این مسیر یک مسیر پیاده روی بینظیر دیگر هست که از تفریحگاه طبیعی دو هوپ در نزدیکی برادوسدورب عبور میکند. این راه از میان گلهای فینباس معطر میگذرد و چشم اندازهای زیبایی در طول ساحل دارد.  در طول ماههای بهاری دریا چندین فرصت صید نهنگ را در کشور بوجود میآورد و اگر بین ماه ژوئن و دسامبر پیاده روی کنید ممکن است حین پیاده روی بتوانید نهنگها را ببینید. این مسیر به چند بخش تقسیم میشود و اسکان در کلبه های راحتی صورت میگیرد. بخاطر محدودیت محل اسکان رزرو پیاده روی باید از قبل انجام شود.

 

مسیر پیاده روی هوریکواگو

راه هوریکواگو از کوه میزی شروع شده و از میان خلیج هاوت و سیلورماین و کمیتیه و سیمونزتاون میگذرد و به کیپ پوینت میرسد. طول مسیر ۸۷.۹ کیلومتر بوده و پنج روز بطول می انجامد. چند گزینه وجود دارد که میتوانید با نتخاب آنها دو یا سه روز در این راه پیاده روی کنید.

پیمودن این راه بهترین روش تجربه ی مناظر کیپ هست چرا که در طی مسیر از میان گلهای زیبای فینبوس پارک ملی کوه میزی میگذرید. بهنگام پیاده روی در این مسیر فرصت تحسین چشم اندازهای چشمگیر شبه جزیره ی کیپ را خواهید داشت. هیئتهای پیاده روی توسط تورلیدرها راهنمایی میشوند و اسکان در چادرها و آلونکهای دائمی انجام میگیرد.

مسیر پیاده روی اتنیکا

مسیر پیاده روی اتنیکا یک راه دشوار مخصوص افراد باتجربه هست. طول راه ۱۰۸ کیلومتر بوده و پیاده روی ۷ روز تمام طول میکشد. میتوانید با دو یا سه روز پیاده روی بخشی از مسیر را طی کنید ولی برای تجربه ی واقعی مسیر بایستی تمام راه را بپیمایید. جهت طی مسیر از غرب به سمت شرق است.  بعضی از جاهای این راه خیلی دشوار هست و درجه ی خاصی از تناسب اندام برای راحتی در مسیر مورد نیاز است.

این مسیر پیاده روی از کلبه ی بیرولی (ایستگاه قدیمی جنگل) شروع شده و در کلبه ی هارکرویل در نزدیکی ایستگاه جنگلی هارکرویل تمام میشود. این راه از میان جنگل بومی زیبایی میگذرد که درختان بزرگی با چوبهای زرد رنگ دارند. اگر خوش شانس باشید ممکن است در بعضی از جاهای این مسیرها ردپاهای فیلها را ببینید. محل اسکان بسیار ساده بوده و اکثر کلبه ها حتی برق هم ندارند.

مسیر پیاده روی آماتولا

آیا تا بحال خیال رفتن به وسط زمین را داشته اید؟ این منطقه که در حوالی کوههای هاگزبک و آماتولا قرار دارد در خلق سرزمین خیالی رمان ارباب حلقه ها الهام بخش جی آر. آر تولکین بوده است. این مسیر ۱۰۰ کیلومتری از سد مادام در ۲۲ کیلومتری شهر شاه ویلیام شروع شده و در ۳ کیلومتری خارج از هاگزبک در رودخانه ی تایمون تمام میشود. طی این راه ۶ روز بطول می انجامد.

این مسیر از جنگلی زیبا و زمینهای سبز دشتهای کوهی و فینبوهای کوهی پر از گلهای وحشی زیبا میگذرد. این راه از جریانها و استخرهای کوهی زیادی میگذرد. محل اسکان کلبه های روستایی سر راهی با امکانات اولیه هست.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۸
مهدی حبیب زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی