راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

دیدنی های قشم

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴ ب.ظ

دیدنی های قشم

قبل از برنامه ریزی برای سفر به قشم توصیه می کنیم دیدنی های قشم را در این پست بررسی نمایید. در کی سفر می توانید تورهای قشم را با بهترین قیمت بیابید. و یا در صورت نیاز می توانید قیمت پرواز از مبدا های مختلف از جمله قیمت بلیط هواپیما تهران قشم ، قیمت بلیط هواپیما مشهد قشم ، قیمت بلیط هواپیما اضفهان قشم و... را بررسی نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین دیدنی های قشم را معرفی نماییم

قشم جزیره پررمزوراز

دو ساعت در روز و دو ساعت در شب، دریا آرام است و در طول آن چهار ساعت، این سه جزیره که جزایر ناز نامیده می‌شوند، دیگر جزیره نیستند و جزئی از خشکی می‌شوند. آخر هفته‌ها، این مکان پر از افرادی می‌شود که با خانواده‌هایشان برای پیک‌نیک به نزدیکی جزیره می‌آیند. به نظر می‌رسد که این جزیره‌ها با یک قالب شیرینی غول‌پیکر از زمین جداشده‌اند. این صدف‌های کوچک که در خانه‌های لزجشان جای گرفته‌اند، در تمام ساحل پخش‌شده‌اند. موج در حال آمدن به این سمت است و زمان زیادی نداریم اما نگاه کنید.

در اینجا صخره‌های صاف وجود دارند که به تخته‌سنگ‌های شیب‌دار منتهی می‌شوند و 5 الی 10 متر ارتفاع دارند. باد و باران به مدت دو میلیون سال به این صخره‌ها خوردند وبه آن‌ها شکل دادند اما محلی‌های آنجا معتقدند  روزی روزگاری یک ستاره از شلوغی آسمان به زمین افتاد و این فرورفتگی‌های عظیم را به وجود آورد. این دره‌ی عمیق 15 متر پایین‌تر از سطح فلاتی که از آن فرسایش پیدا کرد، قرار دارد.

زیبایی آن به دلیل تاق هایی که شکل خاصی دارند، ستون‌های بزرگ و راهروهای عجیبش است. شب‌ها، حمله‌ی بادهایی که با صداهای شبح‌وار می‌وزند، منجر به یک خرافه‌ی دیگر شده است. بعضی از افراد معتقدند که این دره شب‌ها پر از جن و روح است. به همین دلیل بعد از تاریکی هوا در آنجا شنا نمی‌کنند. از ماه اکتبر تا مارس، قشم بهترین آب‌وهوای دنیا را دارد. میانگین دما حدود 19 درجه‌ی سانتی‌گراد ‌است.

الان که ماه می است و دما حدود 26 تا 35 درجه است. به ما گفتند که هوا گرم می‌شود اما کل روز فکر کردیم چه کسی می‌داند هرکدام از ما سال دیگه کجا خواهد بود. اگر از بیرون نگاه کنیم، غارهای خربس خیلی تغییر نکرده‌اند اما با گذشت زمان، مردم درون آن را مطابق با نیازهایشان تغییر دادند.

درون این غارها ده‌ها هزار تونل و اتاق بهم پیوسته وجود دارد. در زمان‌های دور، مردم روستای خربس از این مکان به‌عنوان یک پناهگاه برای زمان حمله‌ی دزدان دریایی استفاده می‌کردند. زنان، کودکان و کهن‌سالان را با آب‌ونان به اینجا می‌آوردند و از سنگ‌ها به‌عنوان ابزار دفاع از خودشان استفاده می‌کردند. غارهای خربس و درواقع خود جزیره‌ی قشم، چروک‌های کوه زاگرس هستند که در ایران گسترده است.

دره‌ی ستاره قشم

یکی از نزدیک‌ترین زمین مکان‌ها به شهر قشم است و مناظر بسیار زیبایی دارد که در اثر فرسایش به وجود آمده‌اند.

جزیره‌ی ناز قشم

به فاصله‌ی 20 دقیقه رانندگی از شهر قشم قرار دارد. از قدم زدن در مسیر جزر و مدهای کوتاهی که به سمت جزیره‌های کوچک می‌آیند لذت ببرید؛ این جزیره‌ها در اثر فرسایش ساحلی به وجود آمده‌اند.

بندر دلفین در اطراف جزیره‌ی هنگام قشم

به فاصله‌ی 40 دقیقه رانندگی از شهر قشم و 30 دقیقه رانندگی از بندر لافت قرار دارد. دلفین‌های پوزه بطری‌شکل هند-آرام، بر روی سطح آب می‌پرند. از ماه نوامبر تا می، می‌توانید از قایق‌سواری‌های 90 دقیقه‌ای لذت ببرید.

ساحل مرجانی که در راستای ساحل جزیره‌ی هنگام واقع‌شده است

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی حرا کرنا قشم

به فاصله‌ی 30-15 دقیقه رانندگی از بندر لافت قرار دارد. می‌توانید از

قایق‌سواری 45 دقیقه لذت ببرید. جنگل کرنا، بزرگ‌ترین جنگل در خاورمیانه است. از ماهیگیری سنتی (مُشتا) لذت ببرید. بیش از 96 گونه‌ی جانوری در اینجا دیده می‌شود ازجمله پلیکان، فلامینگو و مرغ ماهی‌خوار.

ساحل لاک‌پشت در روستای شیب دراز قشم

نوار ساحلی توسط افراد محلی محافظت می‌شود تا آشیانه سازی لاک‌پشت‌ها با امنیت صورت بگیرد. لاک‌پشت‌های دریایی از اوایل مارس تا اواخر جولای روی تخم‌هایشان می‌نشینند.

بیشتر بخوانید: اقامت ترکیه با خرید ملک
 

دره‌ی تمثیل‌ها قشم

به فاصله‌ی 30 دقیقه رانندگی از بندر لافت قرار دارد و پر از پیکره‌هایی است که به‌وسیله‌ی باد و باران شکل‌گرفته‌اند.

سقف قشم

به فاصله‌ی 35 دقیقه رانندگی از بندر لافت قرار دارد. مناظر زیبایی از بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین فلات جزیره‌ی حرا و جنگل کرنا در نوار ساحلی شمالی و خلیج‌فارس در جنوب در اختیار می‌گذارد که از بالا قابل‌مشاهده‌اند.

دره‌ی کوچک چاکوه قشم

به فاصله‌ی 1 ساعت رانندگی از بندر لافت قرار دارد. در اینجا نمونه‌های بارزی از فرسایش را می‌بینیم که به‌وسیله‌ی باد و باران‌های شدید به وجود آمده‌اند.

گنبد نمک قشم

به فاصله‌ی یک ساعت و نیم رانندگی از بندر لافت قرار دارد. بیش از 15 غار دارد که شامل بزرگ‌ترین غار نمک 6.5 کیلومتری است که در دوره‌ی ماقبل کامبریان یعنی حدود 450 میلیون سال پیش ایجادشده است.

ژئو لینک قشم

به فاصله‌ی 1 ساعت رانندگی از بندر لافت قرار دارد و 20 دقیقه از آن در جاده‌های ناهموار سپری می‌شود که مناظر بسیار زیبایی دارد.

فرهنگ سنتی و سبک زندگی قشم

لافت، اولین اکو موزه‌ی ایران

به فاصله‌ی 5 دقیقه رانندگی از بندر لافت قرار دارد.
بیشتر بخوانید: سئو سایت گردشگری

خانه‌ی گردشگری لافت قشم

از تجارب فرهنگی سنتی لذت ببرید، چیزهایی مثل حجله‌ی سنتی، حنا کردن، نان پختن به شیوه‌ی سنتی، پخت‌وپز، درست کردن ادویه، تزیینات سنتی مانند گلابتون دوزی.

گوران، ساخت لنج و موزه‌ی قایقرانی در هوای آزاد.

لنج: یونسکو، میراث ناملموسی در ایران. به فاصله‌ی 40 دقیقه رانندگی از بندر لافت، تورهای گردشگری با لنج و قایق تارتاری را می‌بینیم.

کوَرزین، باغ گیاهان سنتی

به فاصله‌ی 20 دقیقه رانندگی از بندر لافت، می‌توانید گیاهان سنتی دروکنید، عصاره‌ی گیاه بگیرید و عرقیجات گیاهی میل کنید.

اود، ابزار سنتی مربوط به موسیقی

مغازه‌ی سوغات سنتی قشم بنام قشمینه، در روستای مِسِن صنایع‌دستی تولید می‌کند (یکی از تولیدکنندگان). محصولات از 8 روستا انتخاب می‌شوند که در مرکز شهر 2 قرار دارد.

هفت رنگو، تجدید باغ سنتی قشم

به فاصله‌ی 30 دقیقه رانندگی از بندر لافت قرار دارد و زمین‌بازی کودکان هم دارد که برای گردش به این باغ می‌آیند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۸
مهدی حبیب زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی