راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

۱۸ جای دورافتاده که می‌توانید که در سال 2019 می توان رفت!

جاهای دورافتاده‌ی اقیانوسیه

وانوآتو

نویسنده مطلب: کت

اگر  واقعاً می‌خواهید به دور از جمعیت گردشگران بورا بورا یا بیشتر جاهای فیجی بودن در یک جزیره‌ی جنوب اقیانوس آرام را تجربه کنید پس به وانوآتو بروید. در این مجمع‌الجزایر سواحل زیبا با شن‌های سفید و حفره‌های آبی‌رنگ و آتشفشانهای فعال و غواصی در حد استانداردهای دنیا را خواهید دید. جزایر بی‌نظیر زیادی برای انتخاب وجود دارد ولی انتخاب ما با ترکیب ماجراجویی و راحتی مسافرت مستقلانه جزیره‌ی اسپیریتو سانتو است.

یک ماشین اجاره کنید و به کشف این جزیره بپردازید. برای دیدن زیباترین شن‌های سفید و آب فیروزه‌ای‌رنگی که تاکنون دیده‌اید به ساحل لوناک بروید. احتمال دارد وقتی به آنجا بروید غیر از شما کس دیگری آنجا نباشد. وقتی به‌اندازه‌ی کافی از ساحل لذت بردید می‌توانید به کشف داخل جنگل بپردازید و به یکی از چند گودال آبی جزیره‌ی بروید. اگر هم کسی را در ساحل ببینید احتمالاً  یکی از افراد محلی است که در کنار ساحل به‌سوی آب رنگین‌کمانی تاب می‌خورد.

قبل از اینکه همه‌ی دنیا بفهمد چه چیز گران‌بهایی را ازدست‌داده‌اند شما به آنجا بروید.

جزیره‌ی کریسمس/ استرالیا

جزیره‌ی کریسمس که در بخشه‌ای بیرونی استرالیا قرار دارد بهشتی است که منتظر کشف شدن هست و بایستی در فهرست سفر شما در سال ۲۰۱۸ باشد. و هرسال با تعداد ۵ توریست اینجا همچنان یکی از دورافتاده‌ترین جاهای استرالیا است.

این جزیره که بیشتر از همه به ۵۰ میلیون خرچنگ قرمز خود و کوچ تماشایی سالانه‌ی آن‌ها معروف است خرچنگ‌های بومی بیشتر و گونه‌های متنوع پرندگان و کوسه‌ها و ماهی‌های چهارگوش و صدها گونه‌ی ماهی دارد که در ۸۰ کیلومتری خط ساحلی شنا می‌کنند.

به زیبایی‌های ذکر شده پیاده‌روی در پارک ملی و سواحل زیبا و غارهای مخفی در ساحل و حس قشنگ اجتماع استرالیایی‌ها و مالزیایی‌ها و چینی‌هایی که با یکدلی در اینجا زندگی می‌کنند را اضافه کنید. اینجا یک جزیره‌ی بهشتی است که منتظر کشف شدن هست. برنامه‌ریزی‌تان برای سفر به جزیره‌ی کریسمس را از همین‌جا شروع کنید.

یکی از تجربه‌های موردعلاقه‌ی من در این یک هفته تماشای یک‌ساعته‌ی یک وال مادر و بچه‌اش بود. اوایل بچه وال‌ها را وقتی‌که برای تنفس هوا بیشتر از مادرشان به ساحل می‌آیند می‌توانید ببینید. آن روز وال مادر در کف دریا خودش را خنک می‌کرد و بچه هم برای نفس کشیدن به بالای آب می‌آمد و قبل از برگشتن به پیش مادرش درست و حسابی ما را ورانداز می‌کرد.  انگار که بچه وال‌ها می‌خواهند خودی نشان دهند چراکه وقتی بالا پایین می‌پرند می‌توانند نفس خود را ۵-۱۰ دقیقه نگه دارند و وال‌های مادر هم می‌توانند نفس خود را ۳۰ تا ۴۰ دقیقه نگه دارند. حتماً باید این صحنه‌ها را ببینید.

تنها یکی از جاهایی است که خیلی دوست داشته نمی‌شود (به‌جز در بازی‌های المپیک که بازیکن مشعل‌دارشان خیلی خبرساز شد) ولی این کشور کوچک در کنار اقیانوس آرام ۱۷۰ جزیره با زیبایی دست‌نخورده و طبیعی‌اش یکی از معدود جاهی است که می‌توانید در کنار وال‌های کوهان‌دار شنا کنید.

وقتی به جزیره‌ی هاآپای تنها رفتم جو آرام و درختان خرمای زیبا و یک تپه‌ی مرجانی درست بیرون اقامتگاه ما قرار داشت. یک هفته را با شنا در کنار وال‌هایی که برای زایمان کردن به آب‌های کم‌عمق آمده بودند گذراندم. حق با شماست. این سفری برای تماشای وال‌ها نیست. اینجا واقعاً می‌توانید وارد آب بشوید و با آن‌ها شنا کنید. اینجاست که می‌فهمید چقدر این وال‌ها جالب هستند. وقتی با آن‌ها شنا می‌کردم فقط با خودم می‌گفتم که باورم نمی‌شود دارم این کار را می‌کنم.

 جاهای توریستی دورافتاده در اروپا

 ارتیگیا/ سیسیل

نویسنده مطلب: دیوید و فی

تصور شهری که زمانی ادعای قدرتمندترین شهر در جهان را داشته است دشوار است. ولی این امر در رابطه با سیراکوسا (معادل انگلیسی‌اش سیراکوس هست) که در جنوب شرقی سیسیل قرار دارد و در قرن پنجم قبل از میلاد بر مدیترانه حکمرانی می‌کرده است صدق می‌کند. به راحتی می توانید با تهیه تورهای اروپا در کی سفر به این مناطق سفر کنید. سیراکوس اکنون یک استان بوده و اغلب از طرف بازدیدکنندگان شهر سیسیل فراموش می‌شود. علت آن است که این گردشگران اغلب به‌سوی پالرمو یا تااورمینا می‌روند. بخش مدرن شهر برخی از بزرگ‌ترین خرابه‌های یونان را در ایتالیا در خود جای داده است ولی بهترین جای شهر در جزیره‌ی دور از ساحل که بیش از ۲۷۰۰ سال قدمت دارد قرارگرفته است.  ارتیگیا یک یاز بهترین جواهرات مخفی در ایتالیا است. اینجا همیشه از ترافیک دور است طوری که می‌توانید در مارپیچ کوچه‌های عمارتهای بزرگ و عجیب‌وغریب قدم بزنید و یا در پیاده‌روهایی راه بروید که به سمت دریای آبی‌رنگ تیرینی راه دارد.

بازار تولیدات تازه در ارتیگیا بی‌نظیر است. اینجا می‌توانید برخی از بهترین غذاهایی که تاکنون دیده‌اید را بخورید. اینجا کافه‌ها و رستوران‌های کوچک و ارزان زیادی دارد که میزهایشان تا خیابان‌ها کشیده شده‌اند.

هر شب که اینجا می‌ماندیم سعی می‌کردیم در میدان دل دوآمو توقف کنیم. اینجا یکی از زیباترین میدان‌های اروپا هست و بیشتر این میدان را کلیسایی که به سبک باروکی ساخته شده گرفته است. روبروی این کلاس قهوه و بستنی را به کمتر از نصف قیمت میدان‌های معروف رم و ونیز می‌توان خورد.

اولوموک/ جمهوری چک

نویسنده مطلب: نات

همین الان باید به اولوموک سفر کنید. این شهر زیبا و کوچک در جمهوری چک همچنان جواهری پنهان در اروپای مرکزی است. کوچه‌های سنگفرش و کلیساهای باروکی در هر گوشه و فواره‌ها و قلعه‌ها را همه در یکجا تصور کنید. برخی میگویند که این شهر نسخه‌ی کوچک و ناشناخته‌ی پراگ هست ولی من میگویم که این دو شهر از هم متفاوت بوده و هردو ارزش دیدن دارند.

ستون مقدس تثلیث در اولوموک یکی از دوازدهمین شهرهای ثبت شده در یونسکو در جمهوری چک هست. این ستون تنها جاذبه‌ی شهر نیست. تپه‌ی مقدس اولوموک و ساعت ستاره‌شناسی کمونیسم و قلعه‌ی بوزوک اینجا را به شهری منحصربه‌فرد و جالب تبدیل کرده است. چمدان‌های خود را ببندید و به اینجا بیایید. هتل‌های بوتیک‌دار جذاب و مکان‌های تاریخی و منشأ داستان‌ها و آبجوی خوش‌طعم محلی منتظر شما هستند.

وقتی به یونان می‌روید سیروس بهترین جای دورافتاده ایست که برای رفتن می‌توان انتخاب کرد. برخلاف جزایر معروف میکونوس و سانتورینی سیروس هنوز گردشگران زیادی ندارد. و این بدان معناست که محلی‌ها واقعاً برای پذیرایی از گردشگران هیجان‌زده هستند.

هر چیزی که از یک جزیره‌ی یونانی بخواهید در سروس هست. سواحل قشنگ و غذاهای عالی و دیدنی‌ها و غروب‌های آفتاب که جان می‌دهند برای عکس‌های کارت‌پستالی و تاریخ جالب آن که حین کشف جزیره می‌توانید آن را هم یاد بگیرید.  

من اینجا را در مقایسه با جاهای دیگر یونان بسیار ارزشمندتر میدانم. قیمت یک وعده غذای معمولی ۱۰ تا ۱۲ یورو است. همچنین می‌توانید با قیمت کمتر از ۲ یورو هم گیروس بخرید. خوب مهمانسراهایی که از طرف خانواده‌ها اداره می‌شوند شبی ۴۰ یورو کرایه داده می‌شوند. این مهمانسراهای صبحانه‌ی خانگی هم سرو می‌کنند. سعی کنید این قیمت‌ها را با قیمت‌های موجود در میکونوس مقایسه کنید.

اگر می‌خواهید بهترین جای یونان را ببینید حتماً به سیروس بروید. 

اسکوپیه/ مقدونیه

اسکوپیه پایتخت جمهوری مقدونیه به‌وضوح یکی از دورافتاده‌ترین شهرهای اروپاست و جایی است که حتماً باید در لیست کشف سال ۲۰۱۸ شما قرار بگیرد. اینجا در نوع خود پر از تاریخ هست. پروژه‌ی ساختمانی ۲۰۱۴ که توسط رئیس‌جمهور اجرایی شد این شهر ساحلی را پر از ساختمان‌های سبک نئوکلاسیک کرده وبراحتی باعث می‌شود فکر کنید که در قرن پیشین هستید.

اسکوپیه یک جای دیدنی است و برخی‌ها اینجا را زرق و برق‌دار توصیف می‌کنند ولی هرچه که این شهر از لحاظ اعتبار کم دارد عجایب عصر عثمانی و بیزانس از جمله بازار قدیم ترکی که در مرز پل سنگی قرن پانزدهم و قلعه‌ی توردینا قرار دارد کامل می‌کند. این قلعه بلندترین نقطه‌ی شهر بوده و از قرن پنجم میلادی به بعد برج نگهبانی شهر اسکوپیه بوده است. این شهر وحشی و جدید و بی‌نظیر چیزهای زیادی برای دیدن دارد. قبل از هرکس دیگری شما به آنجا بروید.   

خارج از دیوارهای شهر بازدیدکنندگان می‌توانند صلیب هزارساله را ببینند. این یک صلیب ۶۶ متری بوده و به افتخار ۲۰۰۰سال مسیحیت بر فراز کوه وادنو در مقدونیه برافراشته شده است. کنار این کوه دره‌ی زیبای ماتکا قرار دارد. این دره پر است از کلیساها و معابد قرون‌وسطایی و بقایای یک قلعه به همراه ۷۷ گونه پروانه که بومی منطقه بالکان است و ۱۸ گونه‌ی دیگر که جدیداً کشف شده و از لحاظ علمی کشفی کاملاً جدید است.

جاهای دورافتاده‌ی آسیا

دیلی/ تیمور لست (تیمور شرقی)

 

اگرچه پایتخت‌ها بندرت دورافتاده محسوب می‌شوند دیلی که پایتخت جزیره‌ی کوچک تیمور شرقی هست علی‌رغم نزدیکی به دیگر جاهای توریستی آسیای جنوب شرقی و ارتباطات هوایی روزانه به بالی در برنامه‌ی سفری هیچ‌کسی جایی ندارد.

حقیقت امر آن است که جزیره‌ی تیمور شرقی از طرف کسانی که به دنبال ساحلی با هزینه‌های مناسب و جزیره‌ای برای گذران تعطیلات هستند و سطح خاصی از زیربنای توریستی می‌خواهند نادیده گرفته می‌شود. دیلی در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه نه خیلی ارزان‌قیمت است نه خیلی در دسترس. علی‌رغم شهرت این شهر همچنان کارهایی زیادی را می‌توان با بودجه در اینجا انجام داد  (برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک بالا کلیک کنید). 

آن‌هایی که مثل ما دوست دارند به‌جاهای کمتر شناخته شده مسافرت کنند شهر دیلی می‌تواند برایشان جالب و جذاب باشد. شهر دیلی نه تنها خانه‌ی چند ساحل است ( باید قبول کرد که زیباترین سواحل را ندارد) ولی اینجا نقطه‌ای خوب برای شروع کشف جزیره‌ی تیمور هست. برخی از موزه‌های شهر گذشته‌ی آشفته‌ی جزیره را برای شما می‌تواند روشن سازد.

اگر واقعاً به دنبال جای دورافتاده‌ای در آسیای جنوب شرقی هستید نمی‌توانیم شهر دیلی را توصیه کنیم.

 

قرقیزستان

نویسنده مطلب: دیوید و لینا

قرقیزستان چندین قرن تاریخ پشت سر گذاشته و بسیاری از مردم می‌دانند که جاده‌ی ابریشم از اینجا میگذشت. جایی که مردمان تمام طبقات و فرهنگها و مذاهب و نژادها برای تجارت جمع میشدند. با شناختن تاریخ اینجا خواهید فهمید که این کشور چیزهای زیادی برای کشف شدن دارد و از خودتان خواهید پرسید که چرا سفر طولانی تری به اینجا نداشته اید. اگر تاریخ اینجا به‌اندازه‌ی کافی جذابیت ندارد یادتان باشد که می‌توانید نگاهی نزدیک به زندگی چادرنشینان آسیای مرکزی بیندازید و بازی‌های سنتی اینجا را یاد بگیرند.

با استادان شکار عقاب دست و پنجه نرم خواهید کرد. شکار عقاب سنتی است که در طول چندین نسل ادامه داشته است. از رشته کوههای چنان دور و کم بازدیدکننده ای عبور خواهید کرد که در دنیا احساس تنهایی خواهید کرد. همه‌ی این زیباییها را در کنار سبک آشپزی شگفت انگیز اینجا و خنده هایی که جوابشان را فقط می‌شود با خندیدن داد تجربه کنید. قرقیزستان ممکن است دورافتاده باشد ولی شما سهم خود را از ماجراجویی در اینجا خواهید گرفت.

تاجیکستان

نویسنده مطلب: کریستی

شاید تاجیکستان محصور در خشکی باشد ولی فقدان اقیانوس در این کشور با وجود کوهستانها و دشتهای سرسبز و دریاچه ها و رودخانه ها جبران شده است.

درمیان همه‌ی جاهای دورافتاده ای که سفرکرده ایم سفر به تاجیکستان یکی از دیدنی ترین مسافرتها است. مسحورکننده ترین بخش کشور جاده ایست که از کنار بزرگراه پامیر و از دره‌ی واکهان میگذرد. دومین جا از بین کوهها گذشته و بعد از رودخانه می آید و بین تاجیکستان و افغانستان مرز طبیعی ایجاد می‌کند.

مسافرت به تاجیکستان بخاطر دورافتاده بودن اینجا گران نمیباشد. باید از این جاده‌یا با وسیله ی چهارچرخ و یا دوچرخ (دوچرخه و موتور سیکلت) بگذرید چراکه راه ناهموار و خراب است. گذشته از صحنه‌های چشمگیر یکی از ویژگیهای برجسته ی تاجیکستان مهمان نوازی گرم بخشه‌ای روستایی است. از رفتن به هتل اجتناب کنید هرچند که در صورت مجبوریت در جاهای دورافتاده هتلی وجود ندارد . در مسافرخانه های (اتاقی در یک خانه) محلی اقامت کنید. اینجا یک تشک و چند عدد پتو و غذای خانگی و یک سطل آب گرم برای حمام کردن می‌دهند. صاحبان این مسافرخانه ها یک دنیا خنده هم در کنار اینها به شما هدیه می‌دهند. 

اورومگی/ چین

 

اورومگی که در شمالغرب چین قرار دارد و پایتخت منطقه ی مستقل خین ژیانگ اویگور هست با عنوان جواهری در پای کوههای تیانشان توصیف میگردد.  اورومگی که یک ایستگاه دائمی سابق در جاده‌ی ابریشم قدیم بوده پدیده های طبیعی زیادی دارد: دریاچه ی بهشتی تیانشان در پای کوههای آلپ و قله ی صعب العبور بوگدا و پارک بسیار زیبای عمومی و کوهستان کمتر شناخته ی سرخ (هنگشان) که بهترین جا برای تماشای افق مرئی اورومگی هست. بزرگ‌ترین جاذبه‌ی شهر (و از قضا بزرگ‌ترین تله ی گردشگری) بازار هست (که بازار ارداگیو هم نامیده می‌شود). برای خریدن سوغاتی به اینجا بیایید ولی یادتان باشد که محترمانه لباس بپوشید. یکی از ویژگیهای برجسته ی این بازار اسلامی بودن آن است که از نحوه ی پوشش اسلامی داخل بازار هم می‌شود آنرا فهمید. پخش اذان و مسجد نزدیک بازار دیگر ویژگیهای قابل ذکر این بازار است. باوجود همه‌ی اینها شگفتی این منطقه در وجود ۴۹ گروه قومی ای است که اینجا را خانه‌ی خود می‌دانند. این اقوام شامل قوم هان و قزاق و تاجیک و روس و هویی و اویگور و قرقیزی و مغول هست. این گونه گونی در هیچ جای دیگر چین به‌اندازه‌ی پایتخت دیده نمی‌شود.

کیناباتانگان/ بورنئو

نویسنده مطلب: کیت

بورنئو از جمله جاهایست که عده ی بسیار کمی از وجودش خبر دارند. بورنئو که در آسیای جنوب شرقی واقع است یک جزیره‌ی بزرگ و ناهموار است که در قلمرو کشور مالزی و اندونزی و کشور کوچک برونیی به صورت مشترک قرار دارد. این جزیره گونه گونی بسیار بالایی داشته و همه‌ی زیباییها را یکجا دارد. در قلب جنگلهای بارانی ساباح مالزی رودخانه‌ی کیناباتانگان جاری است. این رودخانه دومین رود طولانی در تمام مالزی هست. اینجا در میان تنوع زیستی حیات وحش از جمله غنی ترین چیزهاییست که تجربه خواهید کرد. میمونهای درختی و فیلهای کوتاه و میمونهای پوزه دراز و خرسهای آفتابی اغلب در اینجا دیده می‌شوند. سفر در رودخانه در طلوع و غروب آفتاب بهترین تجربه ی شما از حیات وحشی که تاکنون دیده‌اید خواهد بود- مخصوصا میمونهای درختی.

کلبه های زیادی در طول رودخانه وجود دارد که شما را در زیبایی طبیعت غرق می‌کند. درحالیکه میمونها بالای سقف این ور و آن ور می‌روند در یک اتاق دنج بخوابید و از استراحت در طبیعت از جست و جوی حیات وحش تا جایی که دلتان آرام شود لذت ببرید. متاسفانه اینجا به خاطر کشت درختان روغن نخل در حال نابودی است. پس بهتر است تا دیر نشده به اینجا بیایید.

 

شکی/ آذربایجان

نویسنده مطلب: امیلی

شهر شکی که در زیر سایه ی کوههای بزرگ قزاق و در ۳۰۰ کیلومتری شمالغربی پایتخت آذربایجان باکو قرار دارد در نوع خود یک نوع جواهر هست. این شهر در مقایسه با روستاهای زیبای لاهیج و خینالیق گردشگران کمتری دارد و در نتیجه ی دست نخورده تر و جذابتر نیز مانده است.

جاذبه‌ی گردشگری اصلی شکی کاخهای دوقلوی تابستانی و زمستانی خانهای این شهر هست. کاخ تابستانی با گچ کاری و پنجره های رنگی پیچیده و نقاشیهای رنگی برجسته تحسین برانگیزترین اثر معماری تاریخی آذربایجان شمرده می‌شود. در تقاطع شرق و غرب شکی در جاده‌ی ابریشم افسانه ای قرار گرفت. کارخانه ها و مغازه های ابریشم همچنان در خیابانهای سنگفرش این شهر صف کشیده اند. یکی از جاذبه های دیگر شهر کاروانسرای سنگی ۶۰۰ اتاقه ی آن است. این کاروانسرا که مسافرخانه‌ی تاجران جاده‌ی ابریشم بوده است در اواخر دهه ی ۱۹۸۰ بازسازی شد و اکنون یکی از منحصربفردترین تجربه‌های اقامتی را در کل دنیا به مسافران هدیه می‌کند.

مثل دیگر بخشه‌ای روستایی آذربایجان شکی نیز محافظه کار است ولی مردمان محلی خیلی گرم و مهمان نواز هستند. بهترین راه گذراندن عصر در شکی خوردن نوشیدنی در بار بوتا و خوردن پیتی در تاس کباب خوش بو و زعفرانی است که کنارش تکه نان ترکی نیز سرو می‌شود.

ژانگیه/ استان گانسو/ چین

نویسنده مطلب: کارا

چین هست. اینجا که سابقا خانه‌ی بودائیهای تبتی بوده از غارها و معابدی که از صخره ها آویزان هستند آبله گون شده است. اینها معابد مزین و ظریفی که معمولا به روی گردشگران باز هست نمیباشد. این معابد دیگر پناهگاههایی هستند که مثل ورودی یک غار در دامنه ی کوه قرارگرفته اند. تماشای آن‌ها بسیار لذت بخش بوده و رفتن به آنجا کمی پیاده‌روی میخواهد. ولی وقتی آنجا می‌روید فرصت خزیدن از گذرگاههای تنگ داخل کوه را خواهید داشت. گذرگاههای که به حفره‌هایی ختم می‌شوند که بمنظور عبادت به زیبایی آراسته شده‌اند.

اگرچه ژانگیه منحصربفردترین معابد بودایی و غارها را در دنیا دارد ولی اصلی ترین جواهر آن را طبیعت ساخته است. این منطقه خانه‌ی اشکال باورنکردنی جغرافیایی دانخیه هست. این اشکال تنها در چین بوده و در اثر تغییرات سطح زمین در برابر عوامل طبیعی بوجود آمده و از شنهایی تشکیل شده‌اند که همچون مجسمه های سنگی جلوه می‌کنند . مواد تشکیل دهنده ی آن‌ها رسوبات معدنی و فرسایش طبیعی در طول چند میلیون سال است. دیگر اشکال زیبای دانخیه کوههای رنگین کمان نفس گیر چین و مجسمه های سنگی بینگو و دره‌ی بزرگ پینگشانهو است. در پارکهای ژانگیه مراقب باشید. شاید فکر کنید که در کره ی دیگری هستید.

برونی

نویسنده مطلب: کارن

برونی کشوری کوچک در آسیای جنوب غربی هست. با این وجود اینجا سرشار از تاریخ غنی فرهنگی و معماری بی‌نظیر و جنگلهای بارانی دست نخورده است.اغلب گردشگران در آسیای جنوب شرقی برونی را کشور خسته کننده ای می‌دانند ولی اگر شما به‌جاهای دورافتاده علاقه دارید برونی بهترین جاست. گردشگرانی که به این کشور می‌روند می‌توانند مرمان محلی بسیار صمیمی و غذاهای مخصوص محلی و یکی از بزرگ‌ترین روستاهای آبی دنیا (درست جلوی پایتخت قرار دارد و با قایق می‌توان به آنجا رفت) مساجد زیبا با معماری پیچیده و سفرهای روزانه ی باشکوه به جنگلهای بارانی محافظت شده را ببینند.

برونی در مقایسه با دیگر جاهای دورافتاده گرانتر است ولی در پنج روز می‌توان از پایتخت و با یک سفر در روز پارک ملی مشهور اینجا با نام اولو تمبورانگ بازدید کرد. فرهنگ دوستان عاشق روستای آبی با خانه های چوبی و بچه گربه های دوست داشتنی اش می‌شوند.

کاچ/ گجرات/ هند

نویسنده مطلب: الی

ایالت غربی گجرات که خانه‌ی غذاهای خوش مزه و شیرین گیاهخواری و محل عبادت گاندی و قدیمی ترین بندر هند و برخی از جالبترین اجتماعات چادرنشین و چوبان در هند هست که می توانید با تور هند ارزان به آن سفر کنید.اغلب از طرف گردشگرانی که به هند می‌آیند نادیده گرفته می‌شوند. رفتن به منطقه ی کاچ در غرب گجرات از پایتخت ایالت احمد آباد بسیار راحت است. کاچ مناظر زیبا و چشمگیر زیادی دارد. چندین روز به بازدید از بزرگ‌ترین دریاچه ی نمکی- ران بزرگ کاچ- با دنبال کردن چوپانهای قبیله ی چادرنشین راباری گذراندم و از همین قبایل یاد گرفتم که چطور با نعلبکی چای بخورم. فرهگ غنی این قبایل در هند مدرن باسرعت در حال تغییر است. کاچ به صنایع دستی زیبا و سنتی اش معروف است. ولی اینجا می‌توان کمی ایستاد و زندگی در بیابان تار را یادگرفت و بخشی از هند آرام شد.

جاهای دورافتاده‌ی آفریقا

وای خدای من از اتیوپی گرفته تا اوگاندا و سنگال و گامبیا جاهای دورافتاده‌ی زیادی وجود دارد. چنین جاهایی آنقدر زیاد بود که نتوانستیم در این پست بگنجانیم. برای خواندن فهرست کامل بر روی بهترین جاهای دیدنی آفریقا کلیک نمایید.

جاهای دورافتاده در آمریکا

آباکو/باهاما

نویسنده مطلب: نیکول

جزایر آباکو زنجیره ی کوچک جزیره ای در باهاما است. به راحتی می توانید با تهیه پرواز خارجی به این مقصد سفر کنید. این جزایر کوچک و خانوادگی و خیلی ظریف هستند. سواحل متروک و آدمهای صمیمی و ماهیگیری خوب و سفر زیرآبی عالی و چشم اندازهای شگفت انگیز و روستاهای کوچک و زیبا را تصور کنید. جزایر آباکو سومین تپه‌ی مرجانی بزرگ دنیا را در خود جای داده است. می‌توانید فقط در یکی از این جزایر بمانید و یا برای بازدید از همه‌ی آن‌ها بروید. جزیره‌ی مرجانی لاک پشت سبز و جزیره‌ی البو و جزیره‌ی گوآنا و مرد جنگی و لنگرگاه باتلاقی و جزیره‌ی مرجانی گنجینه مهمترین جاهایی است که به بازدید از آن‌ها خواهید رفت. جزایر خلوت مرود علاقه ی ما جزیره‌ی بدون انسان و جزیره‌ی فیدل هستند که بترتیب خانه‌ی خوکهای شناگر آباکو و چیزبرگر در میهمانیهای کنار ساحل ۴ جولای میباشند. آباکوس غرق در تاریخ هست. اینجا که خانه‌ی سلطنت طلبان در زمان جنگ انقلابی ایالات متحده بوده می‌توان نگرش متفاوت به تاریخ را دید. با وجود بازسازی جزایر پس از طوفانهای ویرانگر سال ۲۰۱۷ (جوز و ایرما و ماریا) همچنان دست نخورده و بکر هستند.

بیشتر بخوانید: اقامت ترکیه با خرید ملک

 

نوناووت

کانادای قطبی

نویسنده ی مطلب: ویکتوریا

اگر می‌خواهید سفر ماجراجویانه ای در سطح بالاتری داشته باشید یکی از بهترین جاها برای مسافرت در سال ۲۰۱۸ نوناووت است. نوناووت در کانادای قطبی واقع بوده و ۵/۱ مساحت کل کشور را بخود اختصاص میدهد. بسته به اینکه از کدام کشور به اینجا می آیید برای رسیدن به آنجا باید ۲تا ۴ پرواز داشته باشید. همه‌ی اینها بخشی از خوشی سفر به چنین جایی هست. وقتی در نوناووت هستید می‌توانید با مردم اینویی ملاقات کنید و به دیدن حیات وحش و خرسهای قطبی و نهنگهای دریایی قطب شمال بروید و حفاری و شکار یاد بگیرید. می‌توانید بر روی یک توده ی یخی که اساسا یک آیسبرگ پهن هست راه بروید. این نکته ی برجسته ی رفتن به نوناووت هست چراکه در جاهای دیگر دنیا راه رفتن بر روی آیسبرگها توصیه نمی‌شود چراکه این آیسبرگها خیلی سنگین هستند. در نوناووت می‌توانید قایق خود را به یک توده ی یخ ببندید و بالای تکه یخی در اقیانوس قطبی بنشینید و پیک نیک کنید. اگر از تبلیغات خسته شده اید و به دنبال جای دورافتاده ای هستید به رفتن به نوناووت فکر کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۸
مهدی حبیب زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی