راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

راهنمای سفر به کیش

تور لحظه آخری کیش

آب و هوای کیش در فصول مختلف

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۰۸ ب.ظ

کیش

آب و هوای کیش، ساحل نقره ای، آسمان درخشان و دریای نیلگون، خاطره ای بی نظیر را در ذهن تمام گردشگران این جزیره به یادگار باقی گذاشته است. این یادگار، با نسیم خنک که از سمت دریای آبی و افق می وزد زیباتر خواهد بود. کیش در بیشتر روزهای سال هوایی گرم و همچنین تمیز و پاک را تجربه دارد.

درصد بالای اکسیژن که در هوای کیش موجود است، مانع از خستگی گردشگران، حتی پس از ساعت ها تفریح و گشت و گذار می شود. بیشتر گردشگران، زمستان کیش را ترجیح می دهند؛ ولی شرایط جوی کیش در هر فصل تجربه ای متفاوت و دوست داشتنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. برای سفر به کیش تردید نداشته باشید و در هر فصلی قرار دارید از زیبایی فوق العاده جزیره در آن فصل بهره مند شوید!

با ورود بهار، آب و هوای کیش به سمت گرما پیش می رود.اوایل بهار می توان هوای خنک و رطوبت نسبتا پایین را احساس کرد. نسیم مطلوبی که از سمت دریا می وزد حس خنکی و دلچسبی را به گردشگران می دهد.هوای کیش در اواسط خردادماه رو به گرمی می رود و این گرما در تابستان به اوج خود می رسد. اگر در جستجوی آب و هوای گرم و بهره مندی از گرمای خورشید هستید مناسب ترین زمان سفر به این جزیره، تابستان است. کیش در تابستان روزهای گرمی را تجربه می کند. اما حتی گرمای تابستان هم مانع سفر گردشگران به سواحل نقره ای نمی شود. امکانات موجود در جزیره باعث شده است تا در گرم ترین روزهای سال نیز بتوان مدت زیادی در بازارهای خرید و اماکن عمومی به گشت و گذار پرداخت.

در پاییز و زمستان انتظارها به سر می رسد و جزیره شاهد تعداد بسیاری گردشگر است. در پاییز از شدت گرما کاسته می شود و از نیمه دوم آبان ماه، آب و هوای کیش بسیار مطلوب است.

در این جزیره در فصل پاییز باران های تند و رگبارهای کوتاه اتفاق می افتد. برای سفر به جزیره پرطرفدار آب های خلیج فارس در زمستان تردید نکنید در زمستان از هوای معتدل و مطلوب کیش شگفت زده خواهید شد. کیش یکی از بهترین انتخاب های سفر در بهمن و اسفند است. جزیره کیش، در زمستان شلوغ تر از هر زمان دیگری می شود. در ماه دی و بهمن آب و هوای کیش مطلوب است. دمای ثبت شده در این ماه 27 درجه سانتیگراد است و بارندگی هر ماه حدوداً به 21 میلیمتر می رسد.

در هر فصلی که تور جزیره کیش سفر کنید باد مطلوبی از سمت دریا می وزد و حس آرامش را دوچندان می کند. این باد در هر فصل شدت خاصی را دارد. هر چند کیش در نیمی از سال روزهای گرمی را تجربه می کند، ولی دمای هوا در شب چنان مطلوب است که به تمام جاذبه های شب جزیره اضافه می کند و بهترین ترکیب برای گردشگری را به وجود می آوردآب و هوای جزیره کیش هرگز مانعی برای سفر دوستداران زیبایی کیش نبوده است و نخواهد بود و در تمام روزهای سال این جزیره مملو از گردشگران تور کیش خوش ذوق و علاقه مند می باشد.

کیش

جزیره کیش یک خشکی کوچک چون کشتی نشسته در آب های گرم و کم عمق خلیج فارس است، خرده اقلیم ها کیش به شدت در سلطه پدیده های ناشی از بستر بزرگ آبی می باشد که دامنه ی نوسان تغییرات دمای شبانه روزی آن در ایام سال بسیارکم است. فشار بخار آب جزیره در بیشتر ایام سال غالباً در حدی بسیار بالا اسـت(رطوبت نسبی 50 70درصد). اختلاف دمای متوسط روزانه جزیره در طو سال کم تر از 9 10 درجه است و سقوط دماهیچگاه درحدیخبندان یا صفر نمی باشد.

برطبق داده های هواشناسی مقدار میانگین رطوبت در هر کیلوگرم هوای گرم و خشک جزیره در دی ماه 15 گرم و تیرماه حدود 25 گرم است. هوای کیش در ماه های مهر تا فروردین، دارای گرمای ملایم ومطبوع است ودر این فاصله ی زمانی جزیره در شرایط زیست محیطی مطلوب قراردارد. از اردیبهشت تا مهر هوای کیش گرم و شرجی و میانگین دمای روزانه جزیره در این ماه ها حدودا نزدیک به هم است. در اردیبهشت چون آب دریا هنوز سرد و رطوبت نسبی پائین است هوای کیش تقریباً خشک و باد آن ملایم، خنک و نسیم وار است و در مجموع هوای آن بهاری و لطیف و شرایط زیست محیطی آن بسیار مطلوب می باشد.

تفاوت دما بین گرم ترین و سردترین ماه کیش حدود 16درجه است. یعنی دی ماه دارای کم ترین تبخیر با نوسان 12 درصد و خنک ترین و خشک ترین ماه جزیره و مرداد ماه با بیش ترین میزان تبخیر و با تغییر و نوسان حدود 28 درصد دارای بیشترین تبخیر و گرم ترین ماه جزیره می باشد. تبخیر زیاد ایام مرداد ماه در وقوع بارش های اتفاقی هر از چندگاه جزیره به صورت رگبارهای موسمی که متأثر از جریان هوای مرطوب اقیانوس هند در این منطقه است بی تأثیر نیست. باران های اتفاقی مردادماه که عمدتاً سیل آسا است و در مدتی کوتاه فرو می ریزند، غالباً خاک را شسته و به علت گرمای بالای سطح زمین نم آن ها به سرعت از خاک محو می گردد، و در عین حال باران های این ایام خود نعمت و رحمت آسمانی است که باید از آن بهره ی کافی گرفت و با ایجاد آب بندها و سدهای بزرگ و کوچک متعدد آب آن را مهار کرد. با آن که کیش روی گنبد نمکی قرار دارد، ولی برخلاف جزایر دیگر (مانند قشم)، هنوز رأس گنبدهای نمکی زیرین آن زیاد بالا نیامده است و بنابراین خوشبختانه وضع زمین شناختی جزیره به نحوی است که نفوذ آن ها به زیرزمین باعث بالا آمدن شوری نمی شود و با تمهیداتی میتوان نزولات آسمانی را مدتها پس از هر بارندگی در آب بندها نگهداری کرد و حداکثر استفاده از آنها را نمود.

بیشتر بخوانید: اقامت ترکیه با خرید ملک

آب و هوای کیش گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی است. کیش دارای تابستانی گرم و طولانی و زمستانی ملایم و کوتاه است. بطور کلی می توان گفت آب و هوای کیش تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی، متعادل بوده و خشک و کم باران می باشد. عمده بارندگی در کیش به صورت رگباری و سیلابی در ماه های زمستان اتفاق می افتد. مقدار رطوبت کیش در تابستان بسیار بالاست  و گاهی اوقات در بعضی از روزها به صد در صد می رسد کیش به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و صحرایی، روزهای بسیار سرد و یخبندان ندارد.

به طور کلی می توان گفت وقتی فردی بخواهد به کیش سفر کند علاقمند است که مکان های گردشگری بیشتری را بازدید نماید، به این ترتیب انتخاب فصل مناسب برای سفر به کیش از عوامل مهم است. به این ترتیب افراد می توانند برنامه ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشند.

آب و هوای جزیره کیش در فصل بهار

بهار یکی از بهترین فصل های سفر به کیش است و به طور کلی از اوایل فروردین ماه  آب و هوای جزیره کیش بسیارملایم شده وهیچگونه گرماو یا سرما اضافه نمی شود. بهترین آب و هوای جزیره کیش  ماه اردیبهشت می باشد. فروردین پرمسافرترین فصل سال برای سفر به جزیره کیش به شمار می رود و البته گاه دیده می شود که در این ماه نیز هوا گرم است.

کیش

اردیبهشت نیز جزء ماه هایی است که هنوز هوا به حد زیاد مرطوب نشده است و هنوز می توان آب دریا را سرد حس کرد. در فصل بهار جزیره کیش با بادهای بسیار بهاری همراه است و هوا بسیار خنک و مطلوب خواهد بود. بنابراین بهترین وضعیت از آب و هوای جزیره کیش  فصل بهار و تاآخراردیبهشت به شمار می رود که بیشترین تعداد مسافر و گردشگری را به خوداختصاص می دهد. همان طور که گفته شد به طور کلی آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب است. اما در فروردین و اردیبهشت میزان رطوبت به حداقل می رسد و افرادی که از رطوبت فراری هستند قطعا باید این فصل را برای سفر به جزیره کیش گزینش کنند. با آمدن فصل بهار، به تدریج آب و هوا کیش  متعادل تر می شود. جریانهای ناپایداربارسیدن ماه اردیبهشت ناپدید می شوند و بادهای موسمی از شمال غرب شروع به وزیدن می کنند.

در اردیبهشت چون آب دریا هنوز سرد است و رطوبت نسبی این ناحیه پائین می باشد، آب و هوا کیش تقریباً خشک است و بادهای ملایم و نسیم های خنک، هوا را دلپذیر تر می کند. در مجموع آب و هوا کیش در فصل بهار،لطیف است و شرایط زیست محیطی آن بسیار مطلوب است.

آب و هوای جزیره کیش در فصل تابستان

آب و هوای جزیره کیش درفصل تابستان بسیار گرم و شرجی می باشد،افرادی که به شنا در دریا علاقه دارند و همینطور علاقمند به ورزش های آبی هستند، قطعا باید فصل تابستان را برای سفر به کیش گزینش کنند. یادتان باشد  که گاه دما به ۵۰ درجه نیز می رسد و برای افرادی که میانه خوبی با گرما ندارند بسیار توان فرسا به نظر می رسد. در این فصل بر اساس گزارش های موجود دمای هوا به ۱۰۰ درصد هم می رسد در نظر داشته باشید که معمولا فصل تابستان تعداد گردشگران کمتری به نسبت بهار را به خود دارد و این موضوع به دلیل آب و هوای کیش در فصل تابستان است. افرادی که علاقمند به آفتاب گرفتن هستند بهتر است که این فصل را برای سفر خود انتخاب کنند. در فصل تابستان هیچ بارندگی در کیش دیده نمی شود یا میزان بارش در وضعیت ۱ درصدی قرار خواهد داشت.

درفصل تابستان بادهای موسمى در شمال خلیج فارس، از سوى شمال غربى تا محدوده جنوبی آن می وزند و در بعضى نقاط شدت و قدرت آن به ۶ تا ۷ گره مى‌رسد. هوای گرم و رطوبت بالا جزیره کیش  در طول روز می تواند آزاردهنده باشد ولی شبهایی به یادماندنی و زیبا را در  جزیره کیش  برای شما به ارمغان می آورد.

آب و هوای جزیره کیش در فصل پاییز

پاییز از دسته فصل های چند هوایی در کیش به شمار می رود. به عنوان مثال ماه مهر هنوز هم گرمای تابستان را با خود دارد و گاه هیچ تفاوتی بین ماه مهر و فصل تابستان نبوده و از طرفی ماه آذر با میزان بارش بسیار شدیدی همراه است. بدانید  که فصل پاییز اغلب میزان مسافران کمی را به خود اختصاص می دهد و بیشتر طرح های تخفیف در این فصل خواهد بود. معمولا هوا سریعا تاریک شده و بازدید از بخش های مختلف سخت می باشد. به طور کلی میزان بارش باران در فصل پاییز به نسبت تابستان و بهار بیشتر است و میزان رطوبت آن نیز در وضعیت ۶۰ درصد قرار دارد. روزهای پاییز گرم و شب های آن سرد و خنک است. آب و هوای جز آب و هوا کیش در ماه های مهر تا آذر ، دارای گرمای ملایم و مطبوع می باشد و در این فاصله ی زمانی، جزیره در شرایط زیست محیطی مطلوبی قراردارد. در مهرماه، تحول در وضعیت بادهاى موسمى شروع مى‌شود و بادها با رگبارهاى کوتاه و تند همراه هستند.یره کیش  در فصل پاییز متغی می باشد.

آب و هوای جزیره کیش در فصل زمستان

در فصل زمستان و ماه دی و بهمن میزان بارش باران های سیل آسا بسیار زیاد می باشد و تعداد کمی از مسافران این فصل را برای سفر به کیش انتخاب می کنند، البته اگر از گرما فراری هستید و مشکلی با باران ندارید زمستان مناسب ترین فصل سفر به کیش است زیرا هم هزینه ها بسیار ارزان است و هم زمان کافی برای بازدید وجود دارد. آب و هوای جزیره کیش درفصل زمستان نه گرم و نه سرد می باشدو در وضعیت معتدل قراردارد.

قطعا بارها شنیده اید که ایران کشوری چهارفصل است. شما می توانید با یک سفر کوتاه، از سردترین مناطق زمستانی به مناطقی با گرمای تابستانی برسید و یا از آب و هوای برفی زمستان به بهار جنوبی ایران وارد شویدجزیره کیش مانند یک گنجینه شناور بر سینه ی آب های خلیج فارس، همه را شگفت زده می کندآب و هوا کیش وابسته به تغییرات عمق آب دریا می باشد که با جریان های آبی از سمت دریای عمان و اقیانوس هند هماهنگ می شود. رطوبت نسبی در هوای این شهر بیشتر از ۵۰ درصد است و گاهی به ۱۰۰ درصد هم می رسد. این مسئله منجر به اختلاف دمای کیش بین هشت تا ده درجه ای روز و شب این منطقه می گردد.

اگرچه آب و هوای مناطقکیش، به واسطه اقلیمی که در آن است هرگز به صفر درجه نخواهد رسید اما در شب می توانید خنکی دلچسبی را در آن احساس نمایید. به طور کلی در اوایل مهر ماه هوای جزیره رو به سردی میل می کند و گرمای هوای جزیره کیش از مهرماه کاهش پیدا می کند و تا ماه اردیبهشت این منطقه از آب و هوایی دلپذیر برخوردار است. بسیاری از افراد فصل زمستان را مناسب ترین زمان برای سفر به کیش می دانند. اگر در زمستان به کیش سفر کرده باشید متوجه می شوید که با گذراندن سرمای استخوان شکن زمستانی ، می توانید در آب و هوا کیش که بهاری می باشد تجربه ای فوق العاده داشته باشید.

جزئیات جوی و جغرافیایی جزیره کیش

جزیره کیش در مجاورت بادهای اقیانوسی قرار دارد. شدت و سرعت وزش باد در این جزیره در ماه های مختلف سال، متفاوت است. دمای هوای جزیره به طور میانگین ۲۷ درجه سانتی گراد می باشد و در فصل گرم تابستان، ممکن است تا ۳۳ درجه هم پیشروی کند. بارندگی در جزیره کیش بیشتر به صورت بارش های رگباری می باشد که در زمستان صورت می گیرد. بهترین زمان برای سفر به کیش از اواسط پاییز تا اواخر زمستان است  که البته این جزیره تا اواسط اردیبهشت نیز آب و هوای مطلوبی دارد و به واسطه قرار داشتن در منطقه بیابانی و خشک، در این منطقه از یخبندان های زمستانی خبری نیست.

کیش

علاوه بر بارش های زمستانی ، باران هایی هم در ماه مرداد اتفاق می افتد. این باران های کوتاه مدت که بیشتر سیل آسا هستند، به شدت خاک را می شورند و به خاطر گرمای زیاد زمین، قطرات آب به سرعت بخار می شوند. به همین علت برای بهره بردن از این نعمت آسمانی ، تلاش شده تا با ایجاد سدها و آب بندها، این بخض از آب، ذخیره و کنترل شود.

آب و هوا کیش در زمستان

آب و هوای کیش در ایام نوروز بی‌نظیر است. آفتاب درخشان و دمای مطبوع هوا، لذت استفاده از تفریحات ساحلی را به اوج می‌رساند. بنابراین در این ایام می‌توانید همه تفریحات آبی جزیره را تجربه کنید. سواحل زیبای کیش بهترین نقطه برای تجربه انواع تفریحات ورزشی آبی است. شنا در پلاژهای اختصاصی و زیبای کیش؛ غواصی در سایت‌های غواصی مختلف و تجربه دنیای زیر آب (که برای همه افراد در هر سنی قابل انجام است.)؛ همچنین انجام تفریحات دیگری از جمله پاراسل، فلای برد، جت اسکی، بنانا سواری وهمگیازمواردیاستکهساحلکیشدراختیارمسافران نوروزی می‌گذارد.

خلیج فارس در طول زمستان در معرض وزش بادهای شمال غربی قرار دارد، اما در جنوب خلیج فارس این باد بیشتر از سمت غرب می وزد. وجود تنگه هرمز موجب می شود که جهت باد به سمت جنوب غربی تغییر کند. به این ترتیب دو ماه از زمستان آبوهواکیش طوفانیاستوفرصتیمناسببرای سفر به جزیره کیش می باشد. آب و هوای کیش دی ماه بهترین هوا برای فرار از گرمای جزیره کیش می باشد .

همانطور که می دانید آب و هوای کیش گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی می باشد یعنی دارای تابستانی گرم و رمستانی معتدل است ولی در کل این جزیره روزهای سرد و یخبندانی در پیش ندارد.مسافرانی که قصد دارند در نوروز ماه به این جزیره سفر کنند باید بدانند که گزینه ی مناسبی را انتخاب کرده اند چرا که بهترین زمان سفر با تورهای ارزان به کیش ماه های دی تا فروردین ماه میباشد.

آب و هوای کیش در نوروز بسیار لطیف می باشد ،احتمال بارندگی در این جزیره در نوروز کم است؛ به همین دلیل بیشتر مسافران برای تعطیلات نوروزی این جزیره را انتخاب می کنند در ضمن این جزیره در عید علاوه بر آب و هوای مناسب ،دارای هتل های لوکس برای اقامت شما عزیزان میباشد

 

کیش در تمام روزهای سال، جاذبه‌های گوناگونی برای ارائه به مسافران خود دارد. سواحل زیبا، طبیعت بکر تفریحات آبی، تفریحات ورزشی، تفریحات شبانه، مراکز خرید بزرگ و متنوع و،ازجمله مواردی است که درهر زمانی می‌تواند برای شماجذاب باشد. از این رو جزیره کیش همیشه میزبانی جذاب برای گذران روزهای تفریح و سفر است. اما این جاذبه‌ها در ایام نوروز دوچندان می‌شود.

فراموش نکنید که اقتصاد جزیره کیش بر اساس صنعت گردشگری زنده و پویا است. در نتیجه در روزهای پر مسافر، خدمات بی‌نظیر و جذابی به مسافران ارائه می‌شود؛ و این خدمات در روزهای تعطیلات نوروزی به اوج خود می‌رسد.

 

در ایام نوروز جشنواره‌های متعددی در گوشه و کنار جزیره کیش برگزار می‌شود. جشنواره‌هایی سرگرم‌کننده و جذاب، که با ارائه تخفیفات خرید متعدد و برگزاری قرعه‌کشی‌هایی با جوایز ارزنده، فضایی مفرح و شاد را برای شما فراهم می‌کند. در واقع در روزهای تعطیلات نوروزی، جزیره کیش شکلی دیگر به خود می‌گیرد؛ و برگزاری فستوال‌ها به همه جای آن رنگ و بویی خاص می‌دهد.

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۹
مهدی حبیب زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی